Walibi Holland viert dit jaar het 25-jarig jubileum van Halloween Fright Nights, maar opvallend genoeg gebeurt dat zonder grote vernieuwingen. Voor het eerst in zeven jaar introduceert het park geen nieuwe haunted house, scare zone of experience. Dat is opmerkelijk, zeker gezien de reputatie van Walibi als pionier op het gebied van Halloweenbeleving in Nederland.
Bezuinigingen
Het aanbod blijft hetzelfde met zeven spookhuizen, twee walkthroughs en zes scare zones. De keuze om geen nieuwigheden toe te voegen lijkt bewust. Walibi bezuinigde eerder dit jaar al op het entertainment in het park en de reguliere openingstijden in de zomer waren korter dan vorig jaar. De horror-overnachtingen in Walibi Village die eerder werden aangeboden tijdens de Halloweenperiode zijn ook verdwenen. Ook werd de Dinner Experience bij Camp of Curiosities ingekort tot een borreluurtje, onder de naam The Unhappy Hour.
Op vrijdag 31 oktober organiseert Walibi een exclusieve jubileumavond, waarvoor slechts een beperkt aantal tickets beschikbaar is. Van 17:00 tot 23:00 uur krijgen bezoekers een unieke kans om het 25-jarig bestaan van Halloween Fright Nights mee te maken in een intensere setting.
Ophef
De slogan van het evenement luidt dit jaar Souls for Sale. De reclamecampagne voor het evenement, waarin een vrouw werd afgebeeld als veilingobject en uiteindelijk om het leven werd gebracht, is inmiddels offline gehaald na brede maatschappelijke ophef. Veel mensen spraken hun afschuw uit over de reclame die als ongepast werd ervaren in een tijd waarin geweld tegen vrouwen een urgent probleem is.



